söndag 28 november 2010

Första advent med storm

Ja, helt plötsligt är det första advent då. Jag har pyntat och gjort fint, så mycket jag orkade igår. Så nu är nog allt framme som jag vill ha där. Kanske kommer det nåt mer fram emot jul, men just nu känner jag mig nöjd. Det enda som inte gick att fixa igår var mossan till adventsstaken, men det hinner jag än. Men idag ger jag mig inte ut. Det blåser halv eller kanske hel storm här och det är nästan tio grader kallt också, så det får bli en varm glögg och soffläge. Fast jag ska träna lite också - zumba!
Fick hem tv-shop-paketet med dvd:erna i veckan och jag har provat ett par gånger sen dess. Det är lite knepigt med alla steg och kombinationer, men det sätter sig väl när man har kört det ett tag. Musiken är iaf kul och man blir garanterat svettig, så då måste det ju vara bra träning!
Apropå advent och jul så känns det som om året har gått hur fort som helst och nu är det bara en månad kvar tills det blir ett nytt igen. Fast det sägs ju att det går fort när man har roligt, så jag får väl väl skylla på det... Det känns som läge för en summering av nåt; året, träningen, kanske livet i stort, men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva för nåt. Har liksom ingen geist (stavas det så?) nu, alltså ingen särskilt lust med nåt. Men det kan ju bero på att det pratats mycket om julfirande och pyntande överallt. Jag gör ju bara det jag själv vill, utifrån mina förutsättningar, men ibland känns det futtigt när man jämför med vissa personer och deras förberedelser och firanden. Just nu skulle jag helst vilja ta en resa till nåt varmt land och bara vara där i en månad för att komma undan den värsta hysterin. Jag gillar ju advent och jul, men det blir så haussat att man hinner tröttna på det. Och dessutom ska ju allt vara perfekt... Nog för att jag är perfektionist och pedant, men jag lever ju inte det perfekta livet, det vet jag inte om någon gör, men det är ju bra om man känner att man gör det.
Usch, jag känner att det där blev helt osammanhängande, men i alla fall. Så är läget just nu. Nu är det dags att laga lite mat och ta lite kaffe. Kram på er!

4 kommentarer:

  1. Visst är det gott med varm glögg? Mysigt med advent och jul. Jag är lite nyfiken på det där med dina zumba-dvd:s. Var har du beställt dom? Jag funderar själv på att börja med det hemma. Ha det så bra. Kram!

    SvaraRadera
  2. Mmm, jag älskar varm glögg. Har hittat en favorit, Dufvenkrooks Hjortron men jag gillar Blåbär och Lingon också.
    Tv-shop.se är stället med dvd:erna. Hittills så gillar jag dem. Det är svårt, men jag ser det som en utmaning - man är ju inte världens smidigaste... =0)

    SvaraRadera
  3. Guud vad kul med Zumba. Nu vet jag vad det är och det verkar askul! Vad duktig du är som provar nya saker. Vi ses på 3:e advent!! puss och kram!

    SvaraRadera
  4. Japp det är kul, men man behöver inte ens fundera på att prova nya saker när man gör det hemma i sitt eget vardagsrum ju... Ingen annan som ser. Nu ska jag bara kurera min förkylning så ska jag köra igång och zumba igen. Kram kram

    SvaraRadera