söndag 14 november 2010

Långt långt långt mellan inläggen

Ja, jag vet inte vad eller ens om jag ska ursäkta mig med. Känner att jag inte har så mycket att skriva om egentligen. Eller snarare att det kanske bara blir en massa gnäll om jag skriver. Just nu är livet ok, men vissa dagar är det en kamp med mig själv. Men å andra sidan är det min blogg och jag skriver väl vad jag vill. Det är ju min ventilationskanal eller vad man nu ska kalla det. Men jag har helt enkelt inte känt för att dela med mig av mina tankar och känslor. Tiden har inte heller funnits, så då har jag valt att prioritera mitt skapande och min kreativa blogg. Den ger mig iaf lugn i själen.
Annars är det jobbet som både tar och ger mycket just nu. Energin går åt där, men det ger också otroligt mycket, vi har en helt underbar barngrupp just nu. Många roliga saker hittar vi också på, så det har verkligen gett mig den utveckling jag ville att byta jobb. Jag känner att det finns mycket som jag lärt mig bara det senaste året och många nya tankar och gamla som bekräftats. Tråkigt bara att våra politiker inte fattar vad de gör med våra barn genom att inte prioritera bort besparingarna för förskola och skola.
Min träning har det gått lite si och så med den sista månaden. Jag har ju varit förkyld och hostig och varken haft ork eller lust med det, men nu känner jag att kroppen verkligen behöver komma igång igen. Naturligtvis har jag inte slutat helt, men inte har det blivit fem gånger i veckan inte. Nu funderar jag på att köpa hem Zumba från tv-shop, jag har provat på ett gym i stan och det var verkligen skitkul, men platserna på kursen där var slut. Vi får se om jag tar det som en tidig julklapp till mig själv nu när vintern och kylan kommit och jag inte så gärna tar promenader i halkan ute.
Så nu har jag uppdaterat er lite om vad som händer i mitt liv. Nu ska jag ta och läsa lite innan det är dags för skönhetssömn. Kram och godnatt!

3 kommentarer:

  1. Vad kul med zumba. Har en del vänner som kör det och tycker det är skitkul. Vad roligt om du köper hem det, du får gärna berätta hur det går. Jag funderar på om jag ska göra det också nämligen. Du får recensera det på bloggen sen. :-) Ha det så bra! Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Man ska ju skriva sina inlägg när man känner för det, och inte känna att det är ett måste! Kul i alla fall att du skriver lite för det är kul att läsa vad du gör om dagarna! Hoppas vi ses snart, men det gör vi väl för snart är det jul!
    Zumba har jag aldrig provat..ska googla och se vad det är för någe. Ha det bäst! Så ses vi snart! Kraaam Anna

    SvaraRadera
  3. Beställer zumba ikväll! Ska bli kul att testa,. hoppas de är snabba att skicka det. /Kat

    SvaraRadera