fredag 6 augusti 2010

Semestern är över

Ja det känns som om det hastigt och mindre lustigt blev höst på en gång när jag började jobba. Konstigt... Men nu har jag klarat av den första veckan och nästa vecka kommer säkert att gå lättare, då är jag på mitt vanliga jobb igen.
Annars känner jag mig låg. Jag gillar ju inte hösten, jag gillar sommar och värme. Det har varit en så skön semester, även om jag haft perioder då med när jag inte mått kanon. Jag velar fram och tillbaka med katten och kommer mig inte för att ringa veterinären. Vet inte riktigt om jag mest önskar att han ska somna in av sig själv eller vad jag egentligen vill... Imorgon firar vi iaf lite, han fyller 17 år då.
Ensamheten gör sig påmind när jag tänker på att vara utan misse. Känner att jag inte ens riktigt kan glädjas åt mina nya gardiner och kuddar som jag egentligen är kanonnöjd med. Idag blev det en matta på Rusta också - en bubbelgumsrosa... Fint, men som sagt, jag känner mig ändå inte glad. Vet inte riktigt vad jag ska göra åt det heller, men den som lever får se. Nu ska jag iaf logga ut för idag och försöka komma i säng direkt när jag tittat klart på DN-galan. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar