lördag 17 juli 2010

Lördagsstrul

Ja, det har varit så varmt att jag inte ens orkat med att starta datorn på ett par dagar. Fredagen var visserligen ok, men då prioriterade jag att vara ute i solen medan det gick… Andra dagar har det ju varit för varmt. Men jag börjar med torsdagen.
Var in till stan och fikade och handlade med mamma, mormor och en till släkting. Fick lite lunch hos mamma först. Det tog mest hela dagen, jag var inte hemma förrän vid halv nio igen. Men då hade jag en hel massa grejer med mig. Så torsdagskvällen, igår och idag har jag läst. Mamma lånade ut några pocketböcker, nu har jag läst tre och är inne på den fjärde.
Gårdagen blev som sagt mest solbadning. Hade tänkt göra nåt mer, men det fick anstå.
Idag då? Jo, det började med att katten väckte mig vid halv sju, blä. Och varmt var det – ingen bra start. Sen upptäckte jag att min PortaPotti var full, så jag började efterlysa hyresvärden för att få veta hur man gör med den då. Hmm, för att göra det kort, ingen hemma och ingen som visste riktigt. Så jag ringde farmor som är den som kan med den eftersom det är hon och farfar som har haft den. Åkte in dit och fikade och använde toaletten och blev kvar till ett-tiden. Så kvällens projekt är väl att försöka få toan tömd… Frågan är mest vart den ska tömmas, det kan man ju inte göra vart som helst… Jag får väl hitta på nåt bra undangömt ställe… Hur man praktiskt gör – det lär jag väl få lista ut själv. Toa måste jag ju ha.

Uppdatering:
Skitenkelt… För att ordvitsa lite. Trevligt är det ju kanske inte att tömma toan, men det gick lätt iaf. Förberedelserna tog lite tid (hitta lämpligt ställe, gräva grop, hämta vatten och såpa, ta loss tanken) men det äckliga som jag fasade mest för tog max fem minuter. Skönt, det ska ju göras ett par gånger till i sommar iaf…
Efter det lyckade jobbet blev jag så pigg att jag bestämde mig för en motionsrunda. En timme blev det i värmen. Efteråt ”duschade” jag, iförd bikini. Doppade ner hela huvudet i tvättfatet och blötte sen ner hela mig med vattnet. Så skönt! Så nu sitter jag här och surfar och känner mig ganska fräsch! Skönt inne, ute regnar det, men det behövs. Men det är dags att slå igen datorn och ta en titt i boken jag läser. Sen blir det natti natti och imorgon blir det ett besök i brorsans stuga, om det inte åskar alltså. Kram och god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar