lördag 3 juli 2010

Fredag

Ja, jag hann inte skriva nåt igår när det var fredag, så det får bli idag istället. Jag jobbade min sista dag innan semestern igår, gissa om det är skönt nu?! Vi firade iaf mest hela dagen med både glass och tårta, det var ju fler än jag som skulle på semester och dessutom barn som fyllde år.
När jag slutade halv fyra så cyklade jag hem i värmen och slappade i soffan en stund. Halv sex var det nämligen dags för nästa jobb. Entrén på stadsfesten väntade och där stod jag sen tills klockan var ungefär 10. Under kvällen fick jag en massa telefonsamtal och sms (som jag iofs inte kunde svara på ändå) som jag fortfarande inte riktigt fattar vad de står för. Ett ex som hörde av sig och vill "bara träffa dig", "prata" och "vara vän". Har ingen lust alls att träffas så jag svarade via sms, kort och ganska avvisande. Fattar ingenting...
När jag slutat jobba lyssnade jag lite på en av artisterna och så gick jag en sväng på stan bland allt folk. Ringde sen en kompis och mötte upp dem där de satt och hade ätit. Satt där en stund och babblade i den sköna kvällen. Tog en sväng ner över stan igen och gick ner till en kompis mc-klubb. Lånade toan och tog mig en cider mest för sällskaps skull. Sen var det dags att titta på kvällens huvudband, ett riktigt rockgäng. De gjorde en kanonspelning, men som vanligt gillar jag inte riktigt mellansnacken. Alltför mycket publikfrieri, men det kanske ska vara så...
Sen drog jag iaf hem och la mig för att sova. Det kan inte ha tagit många minuter innan jag slocknade....
Så idag har det varit en trög morgon. Jag har sovit och vaknat, sovit och vaknat ända från halv åtta fram till halv tio. Är fortfarande trött, så det kommer att bli en lugn dag. Ska försöka ligga lite i solen, det är kanonvarmt ute. Sen blir det nog ett pass i entrén ikväll med, det återstår att se hur långt det blir.
Vi kanske hörs senare! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar