söndag 4 juli 2010

Lördagsvärme

Ja, det blev en sen kväll igår med i värmen. Det är skönt när det är varmt, men igår var det nästan odrägligt - 30 grader. Jag hade en seg morgon och en lugn dag, så jag gjorde mig inte i ordning förrän det var dags att åka ner på stan för ett långpass i entrén. Det blev inte lika länge som det var tänkt, men det kändes ändå i fötterna. Massor av vätska gick det också åt.
När jag klivit av mitt pass vid halv tolv gick jag för att lyssna på de sista artisterna. Hittade på en gammal kompis från hembyn så jag stod och pratade med honom en stund. Kom på att jag sett en annan gemensam bekant tidigare, så jag ringde henne så att hon också kunde komma ner på stan en stund. Himla kul att se dem båda två!
Efter sista uppträdandet drog jag mig hemåt på min cykel. Det var himla skönt att äntligen få gå och lägga sig. Värmen gjorde mig helt slut - det var 20 grader varmt kl. halv två på natten... Tropiskt säger de...
Idag verkar värmen visserligen finnas kvar, men det har kommit lite moln också, så det kanske blir lite bättre till eftermiddagen. Jag hoppas det för det blir så drygt att ta sig ut och gå annars. Har hoppat över det ett par dagar nu, både på grund av värmen och för att jag helt enkelt inte hunnit med, men idag ska jag ut.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar