onsdag 14 juli 2010

Redan onsdag

Ja, tiden flyger iväg fast jag inte gör något särskilt. Igår gick det inte så bra att blogga, det åskade och regnade som bara den på kvällen, så jag var lite rädd att sätta igång datorn. Men en kort sammanfattning är väl: värme - 34 grader ute och nästa lika mycket inne. Besök av kompisar från hemma så länge de stod ut i värmen. Åkte in till mamma och pappa på kvällen innan regnet. Skulle gå tipspromenad med grannarna och det gjorde vi också - i spöregn. Riktigt skönt faktiskt, tog 40 minuter ca, synd att inte kameran var med bara. Det var grodinvasion på spåret. Det skuttade små minigrodor överallt! Och med mini menar jag ca en (1) cm stora...
Idag var det mycket bättre temperatur. Jag blir så slö när det är för varmt - orkar inte med mig själv ens. Men idag har jag till och med legat i solen korta stunder. Men mest är det skuggan som gäller, särskilt eftersom jag har haft ont i huvudet hela veckan, säkert beroende på värme och vätske- eller saltbrist. Men mina korsord och böcker börjar redan ta slut - det måste tyda på för lite att göra... Men jag har tagit hand om en del av rabatten idag, så nu är framsidan på huset färdigt. Det blev jättefint, få se om jag kan köpa ett par krukor med nån ampelväxt i morgon att sätta på trappen. Amplarna hänger fortfarande tomma...
På kvällskvisten tog jag mig också en rask promenad bort till länsgränsen och tillbaka. 30 minuter precis blev det, så det ska jag göra om fler gånger bara det inte blir för varmt igen.
Morgondagen kommer jag att spendera inne i stan till största delen, så vi får se när det blir något skrivet här. Men nu - kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar