måndag 5 juli 2010

Bläää

Ja, det gäller egentligen gårdagen, men det har hängt med lite idag också. Jag skulle ju ta mig ut och motionera, men istället blev det att lägga sig i sängen och försöka sova bort migränen som kom under förmiddagen. Inte förrän vid sjutiden hade den försvunnit så mycket att jag kunde vara uppe och vid halv nio tvingade jag mig själv att åka och handla för att ha lite frukost till idag. Passade på att handla lite chips och godis till kvällens film också och det var nog precis vad min kropp hade brist på för jag blev mycket piggare efter lite chips. Kom väl i säng vid midnatt efter en liten sovstund och en massa virkade i soffan till filmen.
Idag vaknade jag av en skrikande envis liten kisse, men jag valde att stänga ute honom ute ur sovrummet och sova tills väckarklockan ringde halv nio. Då tog vi frukost och sen en dusch för mig innan det var dags för frissan.
Åkte dit och fick fransarna färgade och håret klippt, kanonskönt! På väg därifrån fick jag syn på ett par kompisar i en bil, så jag ringde dem och kollade om de ville fika eller luncha. Det ville de, så vi kollade lite i affärer (handlade ett par halsband på rea) och sen blev det utomhuslunch på ett av stadens fik. Mumsig sallad, massor av mat var det, och sen lite kaffe på det – allt ute i solen. Kalas! Lite knepigt var det väl för henne, som är höggravid, att sitta i en låg möbel, men det gick nog rätt bra iaf. Fick också klart för mig varför (gissar jag) den där knasiga karln till ex hörde av sig. Han är bra skruvad…
Lite mer affärsbesök och sen cyklade jag hem till min tvättstuga. Hann med en liten stund ute i solen i bikini också, så skönt! Tvätten är klar för den här gången och jag har hunnit med att vara på möte för helgens rallytävling också.
Promenad på näset är också avklarad i det fina vädret. Det var perfekt temperatur för det idag och jag behövde det verkligen. Känner av ryggen redan fast jag bara ”vilat” i fyra dagar. Kan ha nåt med allt stående i helgen att göra iofs… 65 minuter blev det idag och inte särskilt mycket springande. Gick också igenom mitt träningsprogram för knät som jag fick av sjukgymnasten i fredags. Det tar tid, men det ska förhoppningsvis hjälpa mig att kunna få mer stabilitet i mina knän.
Nu är det dags att sova igen, men först en snabb dusch! Kram och god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar