måndag 12 juli 2010

Äntligen semester på riktigt!

Jaa, så känns det verkligen när man kommer ut till sommarstugan. Jag tog god tid på mig under förmiddagen att förbereda mig inför veckan här. Packade, diskade och vattnade blommorna. Bestämde mig för att handla senare, det är ju närmare till hembyns affärer än från de där jag bor nu. Kom iväg i halv tre-tiden och var alltså framme strax efter tre. Så skönt, tycker både jag och kisse!
Jag packade ur bilen och sen satte jag mig i en stol i skuggan för att komma ner i varv lite och för att sluta svettas... Bilens termometer visade på 30 grader och det kändes när man klev ut från den svala ac-luften i bilen. Men solen hamnade bakom lite moln och det blev snabbt drägligare att bara vara. Löste lite korsord och så småningom var det dags att ändå åka till stan och handla. Kom faktiskt hem med alla, precis bara alla de saker som jag skrivit på lappen. Det brukar sällan vara så, men idag gick det bra.
Väl här igen så har jag bara tagit det lugnt. Druckit vatten, snaskat lite godis och försökt varva ner ännu mer. Pratat lite i telefon, läst bok, men ännu ingen motion. Ska försöka ta mig upp tidigt i morgon istället, innan det blir alltför varmt. Jag orkar ingenting när det är så här. Får bara ont i huvudet... Så nu är det dags att sova lite - om det går. Det är fortfarande ganska varmt, det blir nog tropiskt i natt, och flugorna surrar omkring här inne. Men iaf - kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar