söndag 24 oktober 2010

Hemma från shoppingtrippen

Ja, det har verkligen varit en fulltecknad helg för mig. I fredags efter jobbet åkte jag hem och vilade en stund för att sen åka till kompisen J utanför stan. Där virkade vi lite, babblade en hel del och käkade lite gott innan vi la oss redan vid halv nio för att åka mot Ullared vid midnatt. Resan gick utan problem och vi var framme vid kvart över sex. Bara att äta frukost och ställa sig i kön. Det var lugnt med folk så vi kom in på bara några minuter, men medan vi stod i kön började det regna och regnet bara tilltog under dagen. Sedan var det shopping-mania i över tre timmar innan vi var ut och tömde av grejer i bilen och tog en macka. Planering av resten av shoppingen hann vi också med.
Sen sprang vi runt inne på Gekås en andra sväng för att riktigt fylla upp bilen med grejer… ;0) Några av de andra affärerna hann vi också med, bl.a. skoaffären, innan det var dags för mat och sedan hemfärd. Vid femtiden bar det alltså hemåt och redan vid kvart över elva kom vi till byn utanför stan där min bil väntade. Bara ompackning av grejerna och sen for jag hem. Så före halv ett somnade jag och vaknade inte förrän halv tio idag. Skönt!
Idag har jag mest slappat. Tvättat lite av de nya kläderna, packat upp alla grejerna och ställt in dem i skåp och lådor samt fixat med lite småplock. Nu tänkte jag försöka komma i säng så att jag är pigg imorgon. Det blir en lång dag, stängning av förskolan för min del. Men det gör inget, då får jag sova lite längre på morgonen och komma igång i lugn och ro. Än har inte förkylningen gett med sig, så morgnarna är lite sega.
Kram och god natt!

1 kommentar:

  1. Vilken fin blogg du har! Jag har nyss startat upp min. Ser att du har många fina detaljer som jag också skulle vilja ha! Jag kanske kan få fråga dig hur du har fått till dom? Om du vill dela med dig lite tips förstås...:-) Vi var ganska nyligen på Ullared också. Första gången för mig då och det var superkul. Hoppas du mår bra. Kram/Ann-Sofie.

    SvaraRadera