lördag 2 oktober 2010

Dop igen

Ja, ibland är det inte så långt mellan gångerna som man hamnar i kyrkan på dop. Den här gången var det iaf "bara" som åhörare och inget annat. Kompisen H och hennes man döpte lille A som snart är fyra månader gammal. Han skötte sig lika exemplariskt som brorsans lilla E för ett par veckor sen. Inte ett pip, såg bara lite förvånad ut när prästen blötte ner huvudet med vattnet. På "efterfesten" somnade huvudpersonen gott en stund, men han var snart igång igen. Han verkade rätt nöjd med all uppmärksamhet faktiskt.
Och annars då? Jaa, det är hektiskt med mycket jobb och träning mest varje dag. Men jag känner mig nöjd med att träna så pass mycket som jag gör just nu. Ska försöka hålla i med det året om. Jag vet ju att spinningen inte håller på hela året, men jag får väl göra annat medan den har uppehåll. Målet är ju att jag ska göra någon aktivitet minst fem dagar i veckan, men gärna varje dag. Nu i veckan har jag simmat, spinnat OCH kört på min crosstrainer för första gången på länge och det funkade rätt bra det med. Nära-döden-upplevelse, svettigt som bara den, men kul att känna att man orkar iaf. Så imorgon blir det promenad ute bara det inte häller ner regn.
Men nu är det dags att ta tag i lite mat för kvällen. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar