söndag 19 september 2010

Länge sen nu

Ja, nu var det ett tag sen sist. Har känt att jag haft tillräckligt att göra ändå, utan att skriva i bloggen just nu. Även om det säkert skulle ha varit en bra ventil när allt varit drygt.
Sakta men säkert börjar jag vänja mig vid att det bara är jag själv som bor i lägenheten och vid att jag inte behöver stressa hem för att ge misse mat längre. Det är skönt ibland, eller kanske för det mesta, men ibland är det bara tomt och jag är ledsen och saknar min lille tissetass så mycket.
Orkar inte skriva ner allt som hänt under tiden som jag inte skrivit, men lite rally förra helgen, dop av lilla E igår och en hel massa städning idag. Känner mig faktiskt ganska duktig efter dagens övningar... Jag har putsat alla mina fönster, tvättat en massa, bäddat rent i sängen, dammsugit, duschat, varit och röstat, handlat, lagat ett halsband och tillverkat ett nytt tillsammans med ett armband, virkat lite och hunnit med att käka lite god köttfärssås med spagetti och lite annat med.
Så just nu sitter jag i min nystädade lägenhet och myser med massor av doftande värmeljus. Har kollat lite på tv, men nu är det nya datorn som fått uppmärksamheten ett tag. Har laddat ner bilder ur kameran från igår och sen ska de skickas till mamma och pappa, till brorsan och hans sambo och kanske till nån mer. Iaf så ska jag skicka in de som blivit bäst på framkallning, tänkte göra iordning ett album med bara bilder på E. Kanske en present till henne själv när hon blir äldre eller så behåller jag det själv som minne. Ska skriva nånting om dopet också, nåt som gör att jag minns allt som hände.
Men nu är det dags att släcka ljusen och gå och lägga sig. Imorgon är det tidigt skift och sen massage, det är verkligen välbehövligt nu när kylan kommit. Skönt att jag hann med att putsa fönstren innan jag skulle dit! Ska försöka hinna med att handla present åt den store sex-åringen också. Han fyllde år i fredags, men då kunde jag inte komma så det får bli en dag i veckan istället.
Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar