torsdag 26 november 2009

Effektiv torsdag

Ja, det har det varit idag. Jobbade förstås och det var mycket färre barn än vanligt, mycket beroende på en studiedag i skolan, men sen har vi några sjuka också. Ingen baconsjuka men ändå… Vi gick iaf till skogen och plockade kottar, mossa, ris och pinnar till adventspynt. Fint blev det! Och jag hann med lite datajobb också, få se om jag kan ta tag i resten imorgon, det vore rätt bra att ha det avklarat...
Sen jag slutade har jag handlat, diskat, tagit hand om den rena tvätten, skickat en massa mail, kollat upp lite olika saker på nätet, beställt halskedjorna som jag borde ha beställt för länge sen, kollat lite grejer inför helgen, satt ut lite grejer till försäljning på nätet osv. Himla duktig känner jag mig faktiskt.
Och imorgon blir det mer av städning och plock. Ska försöka städa och sätta fram adventsljusstakar osv. Ska ju ha lite glögg-gäster på lördag så jag vill nog gärna kunna tända ljusen då, trots att jag egentligen inte gillar såna som fuskar och tänder långt i förväg. Men en halv dag innan får väl vara ok….
Kanske får jag ta tag i mina julgardiner också… Har ju några att sprätta och sy om fållarna på… Men det blir om jag hinner. Ska ju dessutom ut en sväng på Folkan, så jag måste ju vara klar i något sånär tid imorgon kväll med. Skulle inte tro att det blir någon bloggning imorgon, men på lördag kommer det kanske ett inlägg igen. Så nu tar jag mig till sängen för att orka börja jobba kl. 7. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar