lördag 14 november 2009

Lördag = Städdag

Ja, resten av veckan har jag knappt några minnen av. Har väl egentligen inte gjort nåt särskilt, men det känns som om veckan har flugit fram utan spår efter sig. Handlade iaf lite igår efter en kanonlugn dag på jobbet. Åkte hem och fick besök av en kompis som kom med lite pysselsaker som hon handlat åt mig. I gengäld fick hon det som jag hade liggande i skåpet åt henne. Sen tillbringade jag kvällen med Idol, en film, en chipspåse, virkningen och lite surfning på datorn.
Idag började dagen redan kl. 8. En morgonpigg katt som ville ha mat, gjorde att jag också kom upp i tid. Rätt bra eftersom jag skulle ta tag i röjningen i mitt stora källarförråd. Mindre bra var att katten också passade på att kissa på hallmattan. Så idag har jag nonchalerat honom totalt, jag blev så himla arg. Så nu har jag tagit bort mattorna eftersom det var tredje gången på mindre än tre veckor. Få se hur det går då… Fortsätter han måste jag ju ta bort honom. Kan ju inte ha en katt som sabbar hela lägenheten… (Jag är fortfarande arg – märks det…?)
I alla fall så gick jag ner till förrådet i tiotiden och sen tog det ett par timmar innan jag var klar där nere. Men det blev himla bra iaf och jag fick t.o.m. in mina balkongmöbler utan problem. Nu är det bara två blomkrukor kvar på balkongen och dem ska jag tömma nån dag när det inte är snöglopp. Har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska göra med golvet som jag lade på balkongen, kanske får det ligga kvar under vintern.
Tog en kaffe när jag kom upp och sen satte jag igång med att sortera julsaker… Hade nämligen med mig alla mina jul-lådor upp från källaren. Tänkte att de skulle få en ny plats så att man lättare kommer åt dem nu när det dessutom snart är dags att ta fram dem. Så nästa steg var att städa i mitt överskåp i hallen. Det innebar en del klättrande på stege, för det är högt. Men det var det värt. Nu är det välsorterat och jag har bara en matta och tre gardinstänger som jag ska gå ner med i källaren. Det ska jag göra bara jag har smält maten lite. Blev så sugen på köttfärssås igår när vi pratade om det på jobbet så idag blev det en riktigt stark blandning med fullkornsspagetti till. Mums!
Sen är det bara soffläge med virkning, tv och kanske lite surfning kvar. Sen blir det nog fullt upp imorgon, få se vad jag hittar på då. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar