måndag 9 februari 2009

Hej igen!


Jaa, så har det gått en dag till då. Jobbat har jag gjort, verkligen slitit. Gick till jobbet eftersom bilen var totalt insnöad. Som tur är var mitt vanliga jobb inte så jobbigt - vi har lugna måndagar och jag slutar dessutom tidigt. Men sen tog det ungefär en och en halv timme att få fram min bil ur snön och skotta av parkeringsplatsen efter helgens snö-orgie... Blä, men bra med motion, men yaiks vad jag kommer att vara stel i ryggen imorgon. Är det nån som har ett tips på hur man slipper det så tas det tacksamt emot! =0)

Snart är det dags för min veckodos av samtal. Har börjat gå som träningsklient hos en tjej som jobbar åt kommunen. Jag har bara varit dit en gång, men det ska bli spännande att fortsätta och se vart det hela hamnar till slut. Det handlar iaf mycket om att bryta gamla invanda mönster och hjälp till individen att hela sig själv. Låter kanske flummigt, men bara att få prata om saker som man kanske inte sagt till någon annan förut gör att man får ett annat perspektiv, men dessutom får man ju feedback från samtalsledaren på saker och det hjälper en ju också att komma vidare.

Imorgon väntar besök av en kompis och hennes dotter på 2 år. Vi brukar pyssla med vår gemensamma hobby, pärlsmycken, tillsammans då och då. Nu såg jag ett sååå snyggt halsband igår på tv, så jag tänkte göra ett försök med att göra nåt liknande. Bara kedja och några runda platta vita pärlemoskimrande "prickar" på öglepinnar. Enkelt, men kanonsnyggt. Få se, om jag får till det, så kommer det en bild på det sen! Tills vidare får ni hålla tillgodo med mitt senaste alster fast det var ett tag sen nu. Ett halsband till en kompis, som jag har ett nästan likadant av. En favorit som håller i längden!
Nu är det dags att klä sig och åka. Vi hörs snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar