onsdag 25 februari 2009

Onsdag och jag har varit duktig

Har faktiskt varit och styrketränat för första gången på evigheter idag. Jätteskönt var det och kul att upptäcka att jag inte tappat så mycket i styrka, mest i kondition, den är HELT borta. Bestämde mig idag på löpbandet att jag ska använda det minst fem minuter varje gång jag tränar och då ska jag springa så länge jag bara orkar tills jag får upp lite flås igen. Måste också underhålla den lilla motivation jag har nu när den väl dyker upp... Kanske är jag på väg tillbaka så sakteliga? Körde faktiskt ett halvtimmespass på min crosstrainer igår, så nu har jag varit duktig två dagar i rad och det blir crosstrainer imorgon med så sen kan jag känna mig riktigt nöjd. Nu vill jag bara att snön ska försvinna så att jag kan börja cykla till jobbet och gå stavgång igen. Jag vill ju verkligen att det där äckliga fläbbet ska försvinna! Tills dess blir det träna träna träna och inget annat.
Annars har det varit en lugn dag på jobbet även om jag jobbade sent. Hade möte om framtiden på förmiddagen eftersom Arbetsmiljöverket är inkopplat hos oss. Det låter som om vi skulle kunna få det lite bättre iaf. Jag hoppas verkligen på att det blir annorlunda till hösten, annars vet jag inte hur jag ska göra för att orka med.
Och kanske har jag nåt att se fram emot nästa helg också. Jag och mina kollegor försöker få tid för massage och bubbelbad på fredagen, kanske med lite "after work-barhäng" efteråt. Det ska verkligen bli kul om det blir av, annars får vi ta det en annan gång. Men det vore ju kul om vi kunde få till det då eftersom jag kanske ska på 40årsfest på lördagen. Kul att känna sig fräsch då ju!
Nej, nu är det dags att gå och lägga sig så jag får sova ut ordentligt. Börjar sent imorgon och det ska bli så skönt! Ha det! Kram

2 kommentarer:

  1. Hej gumman.. Hoppas att ni ska ut nästa helg på fredag för då ska vi ut med jobbet. Då kanske vi springer på varann någonstans:) Hoppas att allt håller på att vända så du hittar tillbaka till dej min vän.. Ska snart lämna Lilleman på dagis och sen hem och sova för det är jobbtime inatt.. Vi kan väl höras av under helgen få se om vi kanske kan ses någon dag. Kramar Lillemor

    SvaraRadera
  2. Mmm, det blir nog inget nästa helg, nej. Var dåligt med tider... Sen måste jag komma underfund med vad det är jag ska hitta tillbaka till innan det blir bra tror jag. Har ingen aning just nu känner jag. Men vi hörs av! Kram

    SvaraRadera