söndag 8 februari 2009

Ok, nu verkar allt funka som det ska med mina inställningar. Få se om jag gör några mer förändringar av färger osv. Bloggen såg lite blek ut, men det kanske bara är vintern...

Iaf så verkar det blir en till inomhusdag för min del. Nu när jag fixade med bloggen så hörde jag plogen komma. Men herregud vad snö det kommit. Ett helt dygn har det hållit på nu och mer verkar det vilja bli ju. Vet inte om jag känner för att gå ut och gräva fram (jo så är det) min bil. Den får nog stå till imorgon eftermiddag efter jobbet. Då borde alla plogar ha varit i farten så mycket att jag kanske kan komma åt den och dessutom ta mig hem uppför den fina "lilla" backen...
Sen måste jag ju rätta till mitt lilla misstag från i fredags också. Tinad snö, otillräckligt stängt motorvärmarkabellock (ni vet, det där lilla locket...) och kyla var ingen lyckad kombo... Mitt lilla uttag var alldeles fullt med hård is och det gick absolut INTE att få i kablen så lilla grön har fått klarar sig utan värme i helgen. Få se hur lätt det blir att få fram älsklingsbilen sen. Får nog iaf gå till jobbet imorgon.

Måste göra en mental notering till mig själv att köpa nån bra liten spade att skotta min parkering med. Det fixar ju liksom inte plogen, med påföljd att det ligger en jättedriva bakom min bil som jag måste backa genom för att komma ut. Dessutom ligger det ju ett helt lass med snö PÅ min bil nu. Den ska ju också ta vägen nånstans. Ska se vad jag kan hitta på.

Nej, nu får det vara nog för nu! Ska ta och ringa ett par kompisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar