fredag 9 oktober 2009

Fredag kväll med god mat

Ja, igår hade jag ingen ork att skriva nåt här, var av nån anledning helt slut. Skogsutflykten kanske, den tar på krafterna fast den tillför mycket också. Annars då? Jo, jag jobbade ju som vanligt och hade för en gångs skull inget för mig på kvällen. Men ett akut jobbmöte blev det direkt efter jobbet. Info om de varsel som är aktuella… Inga roliga nyheter, men förhoppningsvis berör de inte mig.
Efter det övergick jag till roligare aktiviteter. Jag var och lämnade ut ljus till en av mina kollegor som hade handlat på mitt party häromsistens. Himla trevligt med en liten pratstund. Det blir inte så ofta numera när vi inte jobbar på samma ställe längre.
Sen åkte jag hem och fixade lite kvällsmat och landade sen i soffan för att virka lite mer på min sjal och se lite på tv. Det bygger på rätt bra på sjalen…
Idag har jag jobbat sent. Hade en lugn morgon, jobbade sen, lite lugnare idag, färre barn. Åkte direkt och handlade, hem och packade ur, upp till klubben för att hämta lite grejer till imorgon, till folkrace då. Hem och lagade mat, mumsig thaigryta blev det ikväll. Den kan jag rekommendera om man gillar stark mat– Mrs Chengs Thai red curry grytbas använde jag. Blanda i de grönsaker och det kött du vill ha, koka 10-15 minuter och servera med fullkornsnudlar. MUMS!
Sen har jag suttit här i soffan och surfat, slötittat/lyssnat på Idol och virkat lite och det tänker jag fortsätta med en stund till. Men det lär bli en tidig kväll för jag ska vara vid folkracet redan kl. 8 imorgon, men jag behöver iaf inte vara där först av alla… Men jag säger kram och godnatt redan nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar