lördag 3 oktober 2009

Fredagsrace...

…i dubbel bemärkelse. En heldag på jobbet till halv fyra, besök av faster och farmor sen och så blev jag hämtad för nästa race halv sex. 5 av mina kollegor från gamla jobbet hade fixat till en kväll på gokartbanan med race och god mat. Riktigt kul alltså! Tio minuter på banan resulterade i 11 varv, det bästa på 47,22. Inte så pjåkigt, verkligen en förbättring sen sist för sex år sen. Himla kul!
Maten efteråt smakade också kanon och med ett par glas vin höjde vi stämningen ordentligt. Massor av prat och skratt blev det och jag fick två jättefina ljushållare som minne av mina år på gamla jobbet. De kommer stå i sovrummet så fort jag fått upp min nymålade hylla på väggen.
Jag var hemma mellan halv elva och elva och då var jag ganska slut. Passade på att ringa och prata lite med J och sen skulle jag försöka blogga, men insåg ganska snart att det inte var nån större idé eftersom jag bara ville somna hela tiden… Så jag gav upp och la mig istället. Jag lyckades sova till efter nio idag och sen har jag käkat frukost och börjat greja lite här hemma. Plockat med tvätten, källsorteringen, några tavlor och nu ska jag snart sy nytt överdrag till min kökssoffa. Sen blir det lite tvätt, lite virkning, handling, sortering och kanske ett besök i den lilla byn högt utanför stan. Vi får se om de är hemma när jag är färdig.
Jag kanske återkommer med mer bloggning senare idag. Ha en bra dag iaf! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar