fredag 30 oktober 2009

Hemma igen efter resan

Ja, det blev en lång hemfärd. Resan upp var en barnlek i jämförelse. Jag fick en hel del virkat på vägen upp och under vecka, så nu är det bara en kropp kvar innan jag kan börja montera allt som jag gjort. Skönt, då är mina beställningar färdiga och jag kan börja med andra projekt. Men jag ska väl berätta vad vi gjorde i veckan:
*Fredag - jag åkte uppöver och det tog hela dagen. Sen satt vi och pratade ett tag när jag kommit fram innan vi båda däckade i säng ganska slut.
*Lördag - vi gjorde stan med de två små pojkarna i huset. Pappa var på jakt så det blev shopping och fika på egen hand. Mysigt!
*Söndag - blev en slödag. Vi gjorde inget särskilt, bara pratade, fikade, virkade och kollade på tv. Skönt det med, vi hade ju ändå semester…
*Måndag – vi bestämde oss för att gå på Nallekalas på biblioteket för att pojkarna skulle få göra nåt kul under höstlovet. Det var kul och de var nöjda. Vi tog en matbit på stans hamburgerhak, men sen fick vi åka hem, istället för att bowla, eftersom de var så himla trötta. Vi fikade lite och sen blev det en lugn kväll.
*Tisdag – vi tog tag i den där bowlingen som vi lovat pojkarna. Himla kul att se deras entusiasm! På eftermiddagen var det dags för oss att åka mot S och den storseans som vi bokat biljetter till. Det tog sin lilla stund att komma ner dit, men det var definitivt värt pengarna. Vi hann med ett besök på Dollar också, men jag handlade inget. Seansen var en upplevelse och det kan nog bli fler av det slaget. Intressant! Vi kom hem i tolvtiden och då bar det direkt i säng.
*Onsdag - blev en hel, jobbig resdag. Var inget pigg och gårdagen gick sen åt till ett migränanfall. Imorse var den hyfsat borta, men jag valde ändå att stanna hemma från jobbet. Det kändes som om jag inte skull göra nåt bra jobb även om jag gått dit och jobbat med bara fem barn. Så nu får jag helgen på mig att komma igen och se till att jag är ok efter mitt lilla reseäventyr.
Annars flyter väl livet på som vanligt. Har känt mig mer ensam än vanligt, men det är väl som det är med det. Kvällen kommer gå åt till lite matlagning, mathandling, IDOL-tittande och lite slösurfning. Har roat mig med att kolla i senaste IKEA-katalogen idag och funderat på om jag skulle kunna köpa lite nya möbler hem. Vi får se hur det blir med den saken, det kostar ju en del också… Får väl se om det går att sälja mina andra möbler först. Men nu blir det lite stekning av lax och sen ska jag åka och handla lite. Men vi hörs nog imorgon igen! Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar