söndag 4 oktober 2009

Slö söndag - eller inte

Jag började morgonen kl. 06.50 med att gå upp, klä mig och gå till tvättstugan. Hade en hel del att tvätta så det var bara att bita i det sura äpplet och köra igång. Medan maskinerna gick och jag sprang fram och tillbaka hann jag med en del annat också. Jag diskade, bäddade, bytte handdukar, vek och la in ren tvätt, fixade i bilder i ramar och spikade upp tavlorna. Vid elva var jag ner och hämtade det sista i tvättstugan, så sen var det klart. Plockade fram till min eftermiddag med virkning och gjorde lunch också.
Vid halv tre åkte jag mot byhålan utanför stan. Virkning stod på programmet. För min del så började jag med den Hello Kitty som jag ska göra åt en kompis barn. Liten verkar den bli, men det blir säkert bra ändå. J virkade bebispresenter för fullt. Folk verkar få barn som aldrig förr ju…
Åkte hem vid sex och tog med en hämtpizza på vägen. Mums! Så nu blir det tv ett par timmar innan det är dags att hoppa i säng, jag börjar ju kl. 7 imorgon. Lite virkning hinner jag säkert också med framför tvn…
För övrigt så funderar jag mycket över vad jag håller på med. Tankarna snurrar åt alla håll och jag har ingen aning om hur jag vill ha det med mitt förhållande. Kanske är det avståndet som spökar, det brukar kunna vara det för min del. Men jag vet inte riktigt, det känns bara konstigt off… Jag känner inte ens för att ringa så just nu är det tyst. Måste försöka ta reda på vad det är som spökar på nåt sätt. Jag vill ju inte leva såhär för evigt. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar