torsdag 1 oktober 2009

Trött torsdag

Jaa, det kan man kalla det. Men det har iaf varit relativt lugnt på jobbet idag. Vi kunde dela upp barnen ganska mycket i mindre grupper och då blir det alltid lättare. Efter jobbet åkte jag direkt ut till lilla hålan och hälsade på lite. Virkade klart min projektväska på jobbet idag så jag gjorde en snodd till den medan jag väntade på lite bärhjälp. Kökssoffan skulle äntligen få komma hem. En hylla och en ram kom också med. Så himla skönt att det är färdigmålat för den här gången. Ska bara göra lite ”touch up” på soffan som blev pyttelite skavd i min lilla trånga bil. Men den gick in iaf! Sen bar det hemåt och jag bar in de saker som jag kunde klara själv. Soffan fick ligga kvar den. Grejade lite hemma och sen var det dags för månadsmöte på klubben. Det var avklarat på ett par timmar och sen fick jag lite bärhjälp igen, den här gången av min vice som alltid stället upp. Tack för det!
Så nu står soffan och alla möbler där de ska igen. Ska bara sy nytt överdrag till soffan och sätta ihop lite tavlor och spika upp. En lampa ska upp i köksfönstret och sen är det en hylla i sovrummet och en i köket som ska upp och sen får jag väl nästan säga att allt är klart och som jag vill ha det. Då blir det dags för nästa projekt..!
Jag har hunnit med att skicka lite mail sen jag kom hem också, men annars har jag mest slappat. Och nu är det dags att gå och lägga mig så jag orkar med morgondagen. Det lär bli en låååång dag. Men kul hoppas jag! Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar