onsdag 30 september 2009

Onsdagsbabbel

Ja, efter en lång dag på jobbet så har jag äntligen landat i soffan igen. Gick upp imorse och bubbade tillbaka mitt golvskåp, lite bråttom vart det, men jag ville så gärna ha det på plats… Jobbade mina timmar, intensivt blev det med fotografering och alla barn på plats. Det var ganska skönt att få åka hem, eller iaf till tygaffären, Tittade på garn och hittade mycket fint, men inget som jag vill ta med hem just nu. Tyg till kökssoffan kom det iaf med hem. Nu ligger det i påsen i väntan på att jag hinner med att sy det, det blir nog i helgen det. Ska se om jag kan övertala mor och far att komma hit och borra ett par hål i väggen också. Jag vill ju gärna ha upp mina två hyllor nu när köket är klart. Lite besatt av att bli färdig med saker är jag nog… Undrar vad jag ska hitta på sen som är så viktigt..? Men jag har ju ständigt nya projekt på g…
Sen jag landade här har jag virkat lite mer på min projektväska som snart är klar. Nu är det bara ”finishing touches” kvar. Har pratat i telefon och bokat in fredagens aktiviteter med gamla jobbet också. Ska bli riktigt kul!
Annars är jag inne i en sån där period där jag inte riktigt vet vad jag vill med nåt. Måste försöka komma underfund med vad JAG vill och det är inte lätt alls. Vissa saker är ju verkligen lätta, som hur jag vill inreda hemma, men det var ju det där med att få rätsida på hur man tänker och känner också. Och hösten är inte direkt min bästa tid heller, hatar ju när det blir kallt och mörkt ute. Så just nu känns halva livet som blä och andra halvan som yippie. Underligt. Ska kanske ta en helg för mig själv och fundera lite på saker och ting, men jag vet ju inte om det blir nåt bättre av det. Få se hur jag känner på fredag kväll. Jag kanske gör mig oanträffbar en sväng i helgen.
Ha en skön torsdag, vi hörs! Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar