söndag 13 september 2009

Pysseldag

Ja idag har större delen av dagen gått åt till att pyssla med olika saker. Jag tog hand om lite disk och gjorde mig i ordning och sen åkte jag ut till lilla byhålan med massor av pyssel i bagaget. Flera olika virkningar och mina smyckegrejer fick följa med. Det känns som om det är evigheter sen jag gjorde några smycken, men nu var det dags tyckte jag. Men jag började med lite kaffe och att sysselsätta lilla E medan mamma målade lite. Sen blev det lite mat för E medan jag virkade och sen var det dags för hårfärgning för mamma och sovning för E. Jag virkade på och kom så långt att det inte gick att göra mer förrän jag kom hem. Så det blir morgondagens projekt – ett egenkomponerat mönster som ska bli en födelsedagspresent. Bild kommer så småningom.
Efter det tog jag fram ett halsband, eller rättare sagt alla pärlor till det som skulle bli ett halsband. Idén har funnits länge och jag har t.o.m. lagt i ordning pärlorna förut, men sen kom min flytt i vägen och sen dess har jag inte hunnit med att göra det klart. Jag gjorde det mesta av det, men sen åkte vi iväg på ljusparty och det blev en liten paus. Jag handlade inte så mycket eftersom jag själv ska ha party om en vecka, men en förpackning teljus blev det iaf – i doften svart orkidé.
Vi åkte tillbaka till J&K&E och käkade lite innan jag åkte hem. Pratade lite med pappa K som kommit hem från fågeljakten. Åkte hem vid åtta och gjorde klart halsbandet, med ett extra tillägg som jag kom på idag, medan jag tittade på ”Ensam mamma söker”. Jag lägger in en bild på det sen nån gång, men först blir det premiär-användning på planeringsdagen. Så nu kan jag stryka det från min lista över saker att göra. Skönt!
Nu blir det strax natti natti, men först ska jag ringa till J en sväng och höra om han somnat av utmattning redan. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar