måndag 7 september 2009

Sötnos

Ja, det var hon verkligen, den lilla valpen som jag tittade på igår. Lite blyg först, men sen kom hon igång och busade. Åh, vad man blir sugen… Men just nu finns det ju inte tid för nån valp, så det får vara för tillfället. Men kul vore det!
Idag då? Ja, jag hade sovmorgon, började inte förrän halv nio och då var det inte med barnen utan på en brainstorming om it-frågor inom kommunen som jag var. Himla kreativt kändes det och lite hemläxa fick vi också. Så nu ska vi diskutera it-användning i framtiden på vårt jobbmöte imorgon. Kul att träffa lite annat folk än de ”vanliga”!
Naturligtvis åkte jag till jobbet sen också, jobbade till kl. fem. Men jobb i fyra timmar med barnen känns inte så särskilt betungande i jämförelse med 8 timmar. Förmiddagen var ju också jobb, men inte på samma sätt. Tror man använder nån annan del av hjärnan eller nåt… Trött blir man iaf, när man inte är van att sitta still så där länge. Huvudvärken från helgen gjorde sig också påmind en sväng, men mycket kaffe gjorde att den höll sig borta en stund. Lunch åt jag också innan jag tog mig till jobbet. McD blev det för en gångs skull. Riktigt gott var det också och jag tyckte nog att jag höll mig rätt mätt för en gångs skull. Tog mig en glass på väg tillbaka till jobbet också. Det var så himla fint väder att jag blev så sugen. Man får väl ta vara på de sista fina höstdagarna nu känns det som, så jag promenerade en bra bit. Hade ju liksom inte bråttom. Sköönt!
Kvällen har gått åt till att ta det lugnt, kurera den svaga huvudvärken och mysa med katten. Ska strax ringa J och säga god natt och sen försöka komma i säng lite tidigare än de senaste veckorna. Ha en skön kväll! Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar