tisdag 22 september 2009

Tidig tisdag

Ja, idag har jag börjat tidigt och sen har vi varit i skogen för första gången den här hösten med barnen. Det var himla skönt, även om jag var himla trött och slut när vi just kommit upp dit. Förkylningen sitter kvar i kroppen kan man säga.
När jag väl kom hem efter jobb och två timmars planering så var då lägenheten helt upp-och-ner. Papp på köksgolvet, nerriven tapet både här och var och (tack och lov) spacklat i köket och badrummet. Nu hoppas jag på att de slipar imorgon förmiddag och gör rent och målar och tapetserar på eftermiddagen. Imorgon jobbar jag nämligen till kl. 17 och då är jag ju iaf inte hemma och blir störd av dem. Hoppas hoppas hoppas! Det vore så skönt att få det klart så fort det bara går, det är ju liksom möbler överallt i hela lägenheten just nu…
För övrigt då..? Jaa, jag funderar över vad jag ska göra i helgen. Har en inbjudan till att åka med på rally på lördag, det är Folkan-dags på fredag och jag är bjuden till en kompis på myskväll också. J åker rally på ett annat ställe på lördag och jag vet inte nåt hur jag ska göra med nåt känns det som. Jag är helt off just nu och jag känner att jag vill vänta ut min förkylning lite innan jag bestämmer nåt över huvud taget. Vet ju att folk kanske väntar på besked, men jag kan bara inte bestämma mig. Har inte ens lyckats sätta mig och bestämma vilka saker jag vill ha ur ljuskatalogen än… Men jag ska göra det ikväll tror jag, jag har ju ändå en liten lista på vilka saker jag vill ha och vilka dofter som kan bli aktuella. Men nu ska jag ta mig lite te och macka i mitt ”fina” kök (det blir snart fint iaf!). Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar