fredag 18 september 2009

Fredag och lugnt

Konstigt nog vaknade jag redan halv sju trots att klockan stod på 20 över sju. Men det berodde väl på syrebrist eller nåt. Jag fick iaf chansen att komma igång i lugn och ro. Proppade i mig febernedsättande tabletter, nässpray, hälsokosttabletter mot bihåls- och nästäppa och halstabletter för att ta mig igenom dagen. Dessutom behövde jag ta min allergimedicin, så jag kände mig som apotekets försökskanin. Katten fick sin medicin också. Han har fått i fyra dagar nu och han är riktigt duktig faktiskt.
Sen låg jag och läste en stund innan det var dags för att gå upp och käka. Sen har dagen rullat på. Lite fler tabletter och mer nässpray så tog jag mig igenom jobbandet också. Sen tog jag en sväng in på kooperativa och handlade på mig en påse fredagsmys och en paprika… Måste ju vara lite nyttig också. Ska strax fixa lite pasta med bacon och paprikasås – mums! Sen blir det lite te med honung för halsens skull också. Men nu är det dags att skära och steka lite. Vi hörs imorgon! Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar