torsdag 24 september 2009

Torsdag kväll

Och jag har fortfarande inte kommit i säng. Är lite uppe i varv efter allt plock idag efter jobbet. Jobbet flöt på som vanligt, mycket att göra, kul, men drygt också även om det inte känner på så mycket just nu. Men när jag kom hem var målarna klara med min lägenhet. Nytapetserat i köket och alla lister och dörrposter också nymålade. Det blev kanonfräscht – synd att de är så dåliga på att städa efter sig bara. Så det har jag gjort nu då. Dammsugit, möblerat tillbaka alla saker i köket och satt upp gardiner. Det blev så bra!
Fast det där med alla saker är inte riktigt sant. Jag har en hylla i källaren som ska sättas upp och min kökssoffa är ivägskickad på äventyr. En av mina kompisar var snäll nog att ta med den hem till sig och så ska jag vara där och måla den vit så den passar in med resten av köksmöblerna. Vi hann också med att besöka en av stans affärer en sväng. Handlade mig ett par nya panelgardiner till vardagsrummet (svarta) och en whiteboardtavla till hallen. Har tänkt länge att jag skulle ha en sån att skriva lite kom-ihåg-saker på.
I hallen står en hel stapel med grejer som också ska med till min kompis och få sig en stor omgång målarfärg. Nästa veckas projekt är kökssoffan, kökspallen, piedestalen, hyllan, spegeln och ramen på whiteboardtavlan. Så sen är det bara att fixa allt på plast och sen känns det som om min lägenhet är färdig! Fast det finns väl alltid saker man vill ändra på, men det får vänta nu!
Men nu ska jag ta en sväng i sängen och sen blir det tidigt, kort skift imorgon och sen ska jag ta hand om mitt badrum innan jag åker till byhåla för att hälsa på och kanske måla lite med… Och på lördag blir det rally i Askersund. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar