lördag 12 september 2009

Dagen då

Ja, jag vaknade alltså vid åtta av mina ständiga väckarklocka – herr katt. Han fick mat och jag käkade frukost efter en timme eller så. Surfade lite, sorterade garngrejer och förberedde lite olika projekt plus en kasse att ta med mig till hemmahålan.
Jag åkte alltså för att hälsa på brorsan och hans tjej. Hon hade fyllt år, så jag gjorde en improviserad inslagning som blev rätt bra. Svart silkepapper med en cerise (egentillverkad) silkepappersblomma. Tyvärr tog jag inget foto och nu är den ju redan öppnad och papperet slaktad av den lilla besten till hund som de har. Presenten blev iaf uppskattad kändes det som.
Jag stannade ett par timmar och sen var det dags för ett besök hos mamma och pappa också. Hade en grej som de skulle ha, som jag hämtat åt dem i hemstan. Vi satt och pratade en stund och kollade på friidrottsgala. Lite mat fick vi också i oss, efter lite virkning från min sida. Började på ett litet sidoprojekt (en liten prinsesstårta), är rätt trött på monteringen av mormorsrutor… Sen kollade vi på ”Här är ditt liv” med Mikael Persbrandt. Kul! Sen var det dags för hemfärd för min del. Tråkig väg som vanligt, men det går rätt fort. Utom den bit som går genom grannstan, där det spöregnade så inte ens det högsta läget på torkarna hann med att få bort allt vatten från rutan. Men det gav sig rätt snabbt ändå och när jag kom hem så kom det ett par droppar bara.
Så nu har katten fått mat, jag har bytt om till morgonrocken och snart är det läggdags. Ska bara virka lite mer först… Och imorgon är det virkdag i byhåla. Få se om det blir nåt mer gjort också, kanske lite målning, vi får se. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar