söndag 27 september 2009

Söndag kväll

Jag är hemma igen efter helgens rallyäventyr. Äventyr blev det verkligen, kan man säga. Vi fick vänta ganska många timmar på start efter en vådlig vurpa av ett annat ekipage. Det gick bra som tur är, men det innebar att vi inte kom hem från rallyt förrän kl. 11 på kvällen efter en sen middag på den stora kedjan Gyllene Måsen. ;0)
Tur att jag ändå skulle sova kvar hos mina vänner. Efter en god natts sömn vaknade vi vid nio och käkade frukost och begav oss till det stora möbelvaruhuset. Där gick vi omkring i en timme eller så och sen hade jag handlat det jag behövde (2 ramar) och gav mig iväg hemåt. Fast hem till mig blev det inte. Åkte till vännen J i byhålan och lämnade av lite grejer som jag köpt åt henne och målade mina grejer en till gång. Så nu har jag en pall och en piedestal som är färdigmålade och en soffa, en hylla och en ram som det är en gång kvar att måla. Min spegelram målar jag nog hemma, det är så lite som behöver målas på den. Men vi får se hur jag gör, kanske följer den med ut iaf…
Åkte hem vid halv åtta, käkade lite och gav missen lite mat också. Sen har jag virkat de tio sista varven innan hålvarvet på min ”säck”. Så nu är det mindre än tio centimeter kvar att virka på den. Yippie! Snart ett projekt mindre!
Har nyss pratat med J och kollat läget lite. Ska strax gå och lägga mig, tur att jag börjar halv nio imorgon, har inte riktigt haft ro att gå och lägga mig tidigare. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar