torsdag 17 september 2009

Förkylt

Ja, idag på lunchen så slog den till, förkylningen. Hade ont i halsen imorse redan, men nu rinner näsan också. Så jag har varit hemma och tagit det väldigt lugnt nu på eftermiddagen. Handlade lite efter jobbet, halstabletter… Cyklade hem och jisses vad drygt det var. Att en liten förkylning kan ställa till det så snabbt. Landade i soffan och pratade i telefon en stund och sen kom min vän på fikabesök. Trevligt trevligt! Då kan man nästan glömma att man är förkyld.
Gårdagen var inte mycket att orda om. Jag jobbade, åkte hem och slappade och sen hände det inte så mycket mer, så jag hoppade över bloggandet. Virkade iofs lite också, men inget mer avancerat än en start på min ”projektväska” till mina virksaker. Förhoppningsvis kommer jag över min leda på att sy ihop mormorsrutor snart, så jag kan fortsätta med att göra klart min garnkasse också.
En annan positiv sak med dagen är att jag fick mina säkerhetsögon från Virkaholic. De är jättefina och nu ska jag bara virka 40st amigurumi-figurer så jag kan använda mina ögon. Fast det får väl ta sin lilla tid… Man behöver ju inte göra allt på en gång… Men nu är det dags att ta lite nässpray och lägga mig i sängen och försöka sova bort lite förkylning. Ha en bra fredag! Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar