måndag 21 september 2009

Nr 200

Ja nu har jag skrivit 200 inlägg här på bloggen. Vet inte om det är en prestation, men jag har iaf skrivit nästan varje dag sen den 8 februari – bra gjort av mig!
Idag känner jag mig lite arg och sur. Dels är det för att jag hatar att känna mig sjuk och det gör jag nu, men jag klarade iaf av att jobba idag. Det är också för att en del företag har så himla dålig framförhållning. De som ska tapetsera och måla hemma hos mig ringde idag och sa att de vill komma in i min lägenhet, inte nästa vecka eller i slutet av veckan utan så fort som möjligt (det stod på min lappa att det var bråttom). Vi diskuterade lite och jag sa att de inte kunde få komma in förrän imorgon och så blev det bestämt. Så jag fick åka hem efter min (inte så) sköna massage och börja flytta möbler och skruva ner grejer från väggarna. Missförstå mig inte nu, det ska bli kanonskönt att få det här gjort, MEN de kunde iaf ha vett nog att ha ringt i fredags så man kunde få en liten förvarning. Och jag kan slå vad om att det stod bråttom på lappen för att nån har glömt av att de skulle hem till mig – de skulle nämligen ha varit hos mig redan i augusti… Blä vad jag hatar hantverkare ibland!
Men nu hoppas jag bara på att de ska kunna bli klara med jobbet hemma på en dag. Det känns rätt ok att lämna katten instängd i sovrummet under en kort dag på jobbet, men på onsdag jobbar jag länge och då vill jag inte att han ska vara instängd hela dagen. Jag kan ju inte be målarna att släppa ut honom heller, man vet ju aldrig hur bra det är städat efter dem och jag vill inte ha en slipdammig katt som gör tassavtryck överallt på soffan osv.
Men nog gnällt för idag. Nu ska jag gå in i mitt nästan tomma badrum och gör mig i ordning för natten. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar