måndag 14 september 2009

Planeringsdag

Ja, idag var det dags att planera inför hösten med barnen. Vi jobbade på ordentligt så sen unnade vi oss en lunch på en av stans restauranger. Wokad kycklingfilé i satésås – mums! Trevligt sällskap och solsken ute, en toppendag alltså. Efter jobbet stressade jag hem till min gammelkatt för att ta honom till veterinären på en hälsokoll. Han har strulat lite med maten ett bra tag och jag ville kolla så att det inte var något farligt. Hon (veterinären alltså) trodde inte att det var något allvarligt fel på honom, men att han kanske kunde ha artros och ha ont av det. Så han fick smärtstillande, b-vitamin och glukosamin som han ska äta i minst sex veckor. Så nu får vi se om det blir nåt bättre. Han matvägrar redan, antagligen bara för att jag hade på glukosaminet på hans mat gissar jag… Jo, han är ju speciell han…
Sen har jag varit iväg och handlat lite. Hämtat ut receptet på smärtstillande till missen och shoppat lite mat också. Så nu ska jag titta lite på tv i lugn och ro, ringa och prata lite med jobbande J och sen bara sova. Känner mig trött idag så det får nog bli en tidig kväll. Ska faktiskt gå och förbereda natt redan nu (ta ur linserna och fälla ner persiennerna) så jag är redo sen. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar