söndag 11 oktober 2009

Lördag söndag

Ja gårdagen gick till stor del åt till att vara på folkrace. Himla kul, även om det var skitkallt på morgonen. Tur att man mest ska vara inomhus! Kom iaf hem redan vid strax efter kl. 3, men då var jag så slak och frusen att jag mest slappade i flera timmar. Skönt att krypa ner under täcket och bara slötitta på tv ett tag.
Lite senare tog jag mig i kragen och käkade lite kvällsmat, snacks och glass. Sen blev det virkning av sjal för hela slanten, så nu är den faktiskt färdigvirkad, fast jag funderar på om jag ska kanta den med nån snygg kant. Frågan är bara vilken typ av kant och vilket garn jag ska ta då…
Hade också lite kontakt med mina kompisar i den stora stan på slätten. Vi kom överens om att jag ska komma ner och serva dem när de åker rally nästa helg. Har bestämt mig för att jag struntar i att jag fyller år, jag orkar inte sitta hemma och häcka två dagar i rad. Det får räcka med att jag kalasar hos mormor dagen efter.
Idag ska jag försöka åka till jobbet en sväng och planera lite inför veckan. Jag ska diska, städa och tvätta också, men det blir lite senare. Blir det nån tid över ska jag börja virka lite på en liten amigurumi, men det är nästan inte troligt att det blir så… Jo, kanske till ”Ensam mamma söker” kl. 8 ikväll då… Innan det hinner jag nog inte.
Så ha en bra dag allihopa – det ska jag! Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar