tisdag 13 oktober 2009

Kall tisdag

Ja, den här veckan är det pms-vecka. Det märktes ganska tydligt imorse när jag helst ville slå ihjäl nån, nämligen den som vrålade in med sin bil framför grannporten kl. 05.25 på morgonen. Blir det lika imorgon när jag ska ha sovmorgon kommer han att få det hett om öronen!
Lika har det varit på jobbet. Jag blir grymt irriterad på de barn som inte kan skärpa till sig när man ber dem om det. Och lika irriterad på mina kollegor, även om det snabbt går över. Föräldrarna ska vi inte tala om… Ibland känns allt pestigt, men så är det väl veckan innan…
Jag slutade iaf tidigt idag. For iväg och handlade, först lite mer garn och handkräm på Rusta och sen lite mat åt mig och katten på MM. Sen var det dags att åka till ”posten” och hämta paket från DHL. Allt garn jag beställde hade kommit redan! Åkte hem och kollade in paketet och fick lov att ringa firman eftersom något blivit fel. De hade missat halva ordern så nu kommer den senare. Blä! Inget bra med pms då…
Iaf så kom J och lilla E förbi för att hämta lite ljus och så hennes del av garnet. Himla trevligt att få lite virksällskap en stund.
När de åkte började jag med städningen som jag skjutit upp ett bra tag nu. Städade hela lägenheten OCH superstädade kattlådan som jag inte tyckte luktade så gott… Nu är jag glad men katten verkar mest förbannad över att det luktar Yes Citron om den…
Fortsatte virka senare och nu så har jag t.o.m. virkat klart min halsduk framför tv:n. Nu ska den bara få sina fransar också. Sen får vi se om jag lyckas med vantarna som jag föresatt mig att göra till den. Men nu blir det tack och god natt för idag. Imorgon kommer jag inte hem förrän kl. 8 så vi får se hur det blir med bloggandet då. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar