lördag 3 oktober 2009

Nummer två idag

Ja, det blev ett till inlägg idag då. Fastnade lite framför datorn, men fick ändå en del vettigt gjort där. Fixade och trixade lite med mina virkmönster och sen virkade jag äntligen klart min lilla prinsesstårtsask. Ska bara fylla den med lite godsaker och lämna iväg den nu. Vid halv fem ringde det och jag blev bjuden på kvällsmat i den lilla byn… Hade ju ändå tänkt att åka dit så det blev en bonus. Mumsiga kycklingtacos! Blev kvar i ganska många timmar, kom hem vid tiotiden. Hann med att både gosa och busa med både lille R och så lilla valpen. Mysigt!
Annars har jag satt upp lite tavlor och ska fixa med fler imorgon. Måste ta en disk imorgon med, det får bli medan jag har tvättstuga på morgonen. Överdraget till kökssoffan ska jag också ta tag i. Det tar inte lång stund om man bara plockar fram symaskinen. Sen blir det en eftermiddag i byhålan utanför stan. Då ska jag börja virka på min sjal av kärleksknutar. Det ska bli intressant att prova dem för första gången. En del verkar tycka att de är svåra medan andra tycker att de är det enklaste i världen. Få se vad jag tycker.
Men nu blir det god natt så jag orkar med tvättstugan kl sju imorgon bitti. Har en hel del tvätt att ta tag i eftersom det var ett tag sen jag tvättade nu. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar