tisdag 6 oktober 2009

Fulltecknad tisdag

Började sju imorse igen, så det har varit en lugn start på veckan med två tidiga dagar. Lite lugnare med barn har det också varit. Imorgon kommer eldprovet med 9-17 och troligtvis full grupp (alltså alla barn på plats, inget annat).
Eftermiddagen gick åt till en välbehövlig klippning, lite kortare än vad jag haft på ett tag nu. Är lika nöjd som vanligt när jag kommer därifrån. Efter det åkte jag hem och slängde i mig lite mellanmål och satte igång med min virkning igen. Jag provvirkade på en sjal häromdagen men tyckte inte att jag fick till det, men nu verkar det gå bra. Varm verkar den bli, så det blir perfekt att svepa den om sig när man fryser om rygg och axlar som jag ofta gör under höst och vinter.
Nu på kvällskvisten har jag och de flesta andra på jobbet varit på en kanonbra föreläsning. Den handlade om att se sina egna brister istället för att gnälla och irritera sig på andra som man ändå inte kan ändra på. Mycket självklara, MEN tänkvärda saker. Väl hemma igen tog jag lite kvällsmat, en bakad potatis med creme fraiche och pizzasallad. Mums! Och nu slötittar jag lite på House, men jag tycker den serien har urartat sen de första säsongerna. Får börja titta på virkningen istället, gillar inte Desperate Housewives längre heller. Jag blir snabbt uttråkad av olika tv-serier, iaf när de går och går i evigheter… Och de blir sällan bättre, bara sämre.
Så, mot virkningen och sedan sängen. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar