tisdag 20 april 2010

Crap

Dagen blev inte alls som jag hade planerat, nåt som jag hatar när det händer. Grrr… Och inte kan jag skylla ifrån mig på nån annan heller, det är bara mitt eget fel… F***n
Det började så bra med tidig morgon, iofs var jag trött eftersom jag inte kom i säng i tid igår kväll, men sånt överlever man ju. Hade min tidiga dag så jag lämnade jobbet kl. ett och åkte till klubben för att hämta upp en tröja som skulle lämnas till en kompis som glömt den. Stod och babblade i en timme med hennes sambo och sen var det dags för loppisrunda med J och hennes lilla E. Några smågrejer hittade jag att köpa, tror det blev 20 spänn… Handlade lite åt en kollega dock, så imorgon får vi se om det är nåt som faller henne i smaken. Sen mötte vi upp mormor på stan och tog en fika och helt plötsligt blev allt väldigt kaosartat…
På något vis hade jag missat att vi skulle ha styrelsemöte på klubben ikväll, smart drag fröken ordförande… Jag är ju den som kallar till mötena, så det blev en blixtkallelse till alla. Tur att man har styrelsemedlemmar som har bättre minne än jag! Så det blev hem och skriva dagordning, ett möte på två timmar och hemma igen först kl. nio – inte alls vad jag hade planerat. Men ok, nu är det inte möte igen förrän i juni om man inte räknar månadsmötena. Skönt!
Jag måste ju lära mig nån gång att jag inte ska lägga in möten i april eller maj, det blir bara rörigt när man samtidigt ska boka samtal och skriva utvecklingsplaner för sju barn.
Tyvärr hann jag ju inte med min dagliga promenad idag, så imorgon får det bli den långa vändan igen. Känner ju att jag verkligen behöver de där stunderna. Och jag SKA nå mitt mål att motionera varje dag i en hel månad, jag ska!
Men nu blir det sängen och en bra bok en stund, jag hoppas att jag ska kunna somna tidigare ikväll. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar