måndag 19 april 2010

Måndag och summering av veckans motion

Det har gått rätt bra för mig. Jag skulle ju ”bara” gå 30-40 minuter/dag och det har jag hållit ganska bra. Benhinnorna är fortfarande lite ömma, men det går ändå bättre än förut. Jag måste bara se till att värma upp dem ordentligt innan jag går i branta upp- eller nerförsbackar.
En lite krånglig vecka blev det, har motionerat på lunchen på jobbet eftersom jag haft annat för mig en del kvällar, men det funkar som nödlösning. Så såhär blev det:
Tisdag – 35 minuter
Onsdag – 20 minuter promenad + 20 minuter cykling
Tordag – 35 minuter
Fredag – 35 minuter
Lördag – 50 minuter
Söndag –
Måndag – 70 minuter
Söndagen uteblev eftersom jag hade kompisar här på visning, så det blev senare än jag trodde och jag hade ingen lust att gå ut efter att det blivit mörkt när jag sen skulle jobba dagen efter. Men den här veckan SKA jag motionera varje dag!
Förutom mina promenader har jag ju också cyklat till jobbet måndag till torsdag förra veckan. Idag var det minusgrader, så det fick bli bilen. Dessutom hade jag massage efter jobbet, så det var skönt att kunna åka hem i lugn och ro sen. Tog det lugnt en stund och sen gav jag mig iväg på min långa sköna promenad. Efter det blev det lite mat (toast) och nu tittar jag lite på tv innan det är läggdags. Imorgon ska jag och kompisen J göra en liten loppisrunda i grannstan, kul! Men nu – kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar