fredag 30 april 2010

Fredag, pms och Valborg

Ja, fy fan vilken vecka... Det är verkligen skönt att man får ha semester från jobbet när man vill, men det är ett jävelskap för dem som blir kvar på jobbet. En vikarie som funkar bra är ändå bara en vikarie..
Och pms samma vecka som fullmåne är ingen höjdare. Gissar iaf att det är det som har spökat för mig i veckan. Har inte kunnat sova ordentligt, eller rättare sagt komma i säng på kvällen, trots att jag varit trött som en gris. Tror att jag som tidigast somnat vid halv elva och det är lite väl sent. Pms är ett helvete, MÅSTE prova nattljusolja eller vad det nu heter och se om det hjälper - jag är en riktigt drake vissa dagar, men det är ju lätt att veta när det är dags iaf...
Igår blev det ingen promenad så jag har kompenserat med att gå en hel timme idag istället. Riktigt skönt, nästan femton grader varmt!
Anledningen till överhoppandet var att jag skulle ha fredagsfikat idag och var tvungen att baka lite. Sen hade jag ett motormöte, inte så himla ovanligt... Men jag cyklade iaf till och från jobbet igår, bättre än inget. Lite senare kom det ett rejält spöregn, så idag kändes världen väldigt mycket grönare. Det grå vårdammet hade lagt sig och det nya gröna gräset kom fram. Härligt, jag önskar bara att jag kände mig lika fräsch, men men...
Nåja, dags att ta en dusch och sen dra iväg upp till mina kära vänner och äta lite god grillad mat tillsammans. Vi hörs imorgon! Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar