lördag 1 maj 2010

1 maj

Otroligt... Helt ofattbart egentligen, redan första maj. Och samtidigt - äntligen äntligen! Äntligen av andra anledningar än bara att det är vår också. Nu kanske jag blir av med min grymma pms, fullmånen är på nedgång och snart är helgen över. Skönt, fast det är klart att jag som vanligt skulle vilja få mer gjort, men jag får nog sänka tempot ganska ordentligt på helgen, så att jag orkar med de kämpiga veckorna. Helgen får vara som den blir, jag gör det jag känner för till största delen. Hälsar på kompisar, handarbetar, läser osv. Fast den här helgen blir det en del jobb med, har ju utvecklingssamtal, 7st, till veckan som kommer. De måste ju vara färdigplanerade, så det är bara att ligga i. Men nu är det bara två utvecklingsplaner kvar att skriva och grovjobbet är gjort redan.
Har tvättat idag och ägnat dagen åt att uppdatera min kreativa blogg, har varit dålig på det, men nu är den ganska ok igen. Känner att jag skulle vilja titta igenom den här bloggen också, men det får bli när jag har riktigt bra med tid över. Det är ju rätt mycket text...
Annars har jag haft en slö förmiddag, bäddat rent, vattnat blommor, pratat lite i telefon och fixat lasagne till middag. Min motionsrunda blev inställd idag, känner att det börjar bli en dålig vana... Men det började sprutregna när jag skulle ge mig iväg, så det får bli en längre vända imorgon, även om det regnar då.
Imorgon ska jag också måla lite på mitt skåp, handla en tavelhylla på Rusta, planera lite mer utvecklingssamtal och sen bara ta det lugnt. Få se om det blir en så lugn dag som jag planerar för... Jag brukar vara optimistisk och sen blir det iaf stressigt... Men men, det är väl så det är... Nu är det iaf dags för att titta på slutet av Körslaget och sen blir det nog en tidig kväll om inte filmerna på tv är nåt att se. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar