måndag 24 maj 2010

Tidig måndag

Ja, gårdagen blev som den blev. Städade lägenheten och fixade med lite plock. Käkade kycklingrulle och skrev ut planer för motorklubben. Var på rallymöte, mindre kul, var dessutom tvungen att träffa på exet. Som tur var tog det inte så lång tid så jag hade gott om tid på mig till tvättstugan, det var bara det att jag bokat på fel dag… Så går det när man är stressad…
Så det blev en riktig långpromenad istället. 85 minuter var jag ute, kanonskönt eftersom det slutat regna och klarnat upp. Även om det var lite kyligare luft, så var det skönt!
Idag då? Ja, har jobbat såklart. Lugnt och skönt var det där. Slutade tidigt, men tog lite planeringstid efter. Sen blev det en vända till klubben (cyklade idag) för att kolla lite grejer för det som ska skickas till kommunen. Hem till den bokade tvättstugan, tog lite mellanmål. Nånstans där mellan tvättmaskinerna kom jag på att jag skulle börja virka på en gardin som jag haft planer på ett tag, så det gjorde jag. Har ett superfint, tunt, rosamelerat garn som blir perfekt till mitt skåp där jag ska ha det. Kollade lite på tv under tiden. Sen drog jag iväg på dagens promenad. Det blev 50 minuter idag. Helt ok, även om det kändes kyligt. Men jag kände mig spänstigare idag än igår vad nu det kan bero på.
Nånstans under eftermiddagen började jag också fundera på att dra till grannstan på lördag, har en garnaffär som jag vill hälsa på i… Och jag skull behöva förnya lite i garderoben också. Vet inte riktigt om jag får ihop det dock, det är rätt mycket som ska gå ihop sig den här veckan. Har något planerat varje kväll… Får de hur jag gör och om jag kanske kan lura med mig någon mer så jag slipper åka själv, det är rätt trist ibland. Men nu är det dags att lägga sig, har tidigt skift imorgon med. Och dessutom jobb på kvällen också… Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar