tisdag 25 maj 2010

Jobb-tisdag

Ja, det kan man säga att det har varit idag. Iofs ingen jobbig dag, men ändå jobb mest hela tiden. Började och slutade tidigt och sen bar det iväg på stan. Lämnade av en ansökningshandling för klubbens räkning, fönstershoppade/provade lite kläder på ett par olika affärer. Kollade om jag kunde hitta några vårskor som jag ville ha, men inte då. Nu har jag iofs en affär kvar att kolla i. Sen blev det matshopping och en tur hem för att ta det lugnt en liten stund. Den lugna stunden bestod av att sätta igång datorn, käka lite mellanmål medan jag la in månadens räkningar så att det skulle vara gjort innan den 27e. Resten av veckan är det fullt upp, så jag får jobba för att få till min motion nu.
Åkte tillbaka till jobbet med en omväg över klubben för att hämta lite ata-band. På jobbet hade vi vårfest/arbetskväll med barn och föräldrar. Jag skulle jobba med vår planerade oas. Var där och berättade om våra planer och visade hur vi ville ha det, men sen skötte föräldrarna det mesta själva. En portal i trä tillverkades och en syrenhäck blev planterad. Våra bänkar blev ihopsatta och grillen flyttad. Det blev verkligen superfint! En bensinstation och en kiosk byggdes upp och hela gården städades. Kanon! Dessutom sjöng barnen så fint för sina föräldrar, alla de sånger vi övat.
Kom iaf hem strax före åtta och stack iväg på kvällens promenad mer eller mindre på en gång. 40 minuter blev det idag. Kom hem igen strax före nio och nu är det bara lite tv-tittande och virkning kvar innan det är läggdags. Imorgon får vi se om det blir nåt bloggande alls, ska på rallymöte på kvällen. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar