fredag 7 maj 2010

Fredag äntligen

Ja, den kom till sist fredagen. Den här veckan har känts lång, men nästa vecka blir kort, torsdagen är ju helt ledig. Sen jobbar jag kortdag på fredagen, så det blir nog lugnt och skönt.
Och vad har jag gjort idag då? Jo, jag har jobbat mest hela dagen. Kom hem från jobb och handling strax efter halv sex och bestämde mig för att ta den korta rundan idag när jag skulle promenera.
När jag väl käkat nåt gav jag mig iväg, men då blev det inte alls den korta rundan utan en längre sväng ut på näset och över bron och cykelbanan tillbaka till stan. Har funderat på att ta den vägen ett längre tag, men har velat ha god tid på mig eftersom jag inte visste hur lång tid rundan skulle ta. Det tog bara 75 minuter att komma runt, så jag känner mig nöjd ändå, trodde det skulle ta väldigt mycket längre tid. Få se hur lång tid det kommer att ta mig att komma runt spåret på näset sen i helgen. Sist tog det alldeles för lång tid, men nu har jag bättre kondis och jag ska ta stavarna när jag ger mig ut.
Annars ska jag ha en lugn helg, bara återhämta mig från en tuff vecka. Kanske måla lite på skåpet om jag känner för det och inte vaknar alltför sent på morgnarna. Promenera/motionera ska jag ju också göra förstås, få se om det blir långa eller korta rundor.
Men nu är det sovdags för idag. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar