lördag 15 maj 2010

Lördag

Ja, vad ska jag skriva om den här dagen då? Den började iaf bra med en lång sovmorgon. Trodde inte mina ögon när larmet för att jag skulle tvätta var det som väckte mig - kl. 10! Men skönt var det. Kom nog inte i säng förrän vid halv ett i natt.
Tvättstugan, disken och lite sortering i skåpen är avklarat idag. Har också slipat och grundmålat första svängen på lådorna till mitt skåp. Skåpet är färdiggrundat, nu är det ett par tre omgångar med lackfärg som gäller. Lådorna ska jag grunda en gång till, men det tar en halvtimme och sen är det klart.
Jag passade på att vara utomhus en hel del. Kroppen fick ju en chock av all värme idag, men så skönt att kunna sitta ute och måla, fika och bara njuta.
Jag tog en tur till berget också, men inget blev köpt. Hade tänkt handla födelsedagspresent till brorsan, men det får vänta. Och Elgiganten hade inte det som jag skulle handla heller, så på det viset var det väl ingen bra dag. Men jag åkte vidare till glasskiosken och de hade det som jag var ute efter - en mjukglass! Så skönt att bara få sitta i solen och njuta!
Tog en promenad nu på kvällskvisten när det hade blivit lite kyligare, "bara" 18 grader... Det blev 50 minuter, också himla skönt. Sen har jag kollat på tv och slappat. Men nu är det dags för sängen. Ska ju åka till klubben redan kl. 10 imorgon, så då blir det inte tal om någon sovmorgon. Sen blir det födelsedagsfirande för hela slanten. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar