fredag 14 maj 2010

Lugn fredag

Ja, det blev som jag trodde en alldeles väldigt lugn fredag. I morse spöregnade det nåt alldeles kopiöst när jag åkte till jobbet, tur att vi fick vara inne då. Inga barn till frukost, så jag satte igång med lite hemsidesjobb för skolans räkning. Sen gick hela dagen i samma lunk. Gjorde klart det jag kunde av hemsidan och sen kunde jag äta lite lunch och lämna jobbet för dagen. Så skönt, särskilt som vi bara hade fem barn idag när det var klämfredag.
Hade bestämt med en av mina kollegor om fika när jag slutade, så jag åkte dit och blev kvar ett par timmar, ända tills det var dags att åka till min optiker. Himla trevligt att babbla lite om annat än bara jobbet.
Skulle sen kolla upp synen för ny linsbeställning. Vi kom överens om att testa en ny sorts material som ska hålla ögonen mer fuktiga. Så jag får prova och se om det funkar bättre, framför allt på jobbet. Hoppas hoppas...
Kollade lite i ett par affärer när jag ändå var upp på stan, men som vanligt - inget passar. Är på jakt efter en jeanskjol, men hittar inget som jag vill ha. Åkte hem och tog mig ut på dagens promenad medan det ännu inte regnade. Några droppar kom det på mig, men det var skönt och det känns faktiskt att det är varmt och åska i luften som de säger på vädret. Det blev 80 minuter, helt ok. Siktar på att det blir nåt liknande imorgon med. Ska tvätta och städa lite och måla en hel del, men ska nog hinna ändå. Dagen är ju lång. Idag hoppar jag över målningen. Har bara ingen lust att gå ner så jag tar det imorgon istället.
Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar