torsdag 13 maj 2010

Ledig torsdag

Ja, så var en regnig torsdag snart slut. Relativt trevlig har den dock varit. Jag har hunnit med en hel del fast jag faktiskt övervägde att inte gå upp alls i morse. Vädret var ju inte alls kul...
Så jag låg kvar i sängen och slappade, läste i en bok ett par timmar och gick sen upp. Tog mig lite lunch och satte på kaffe, sen ringde telefonen. Brorsan och han tjej var på väg över och jag var ju inte i närheten av klar... Gjorde mig iordning i rekordfart och sen drog vi iväg. En liten shoppingrunda på berget, så fick jag köpa min grundfärg som jag hade tänkt. De var på jakt efter en stor tavelram, men det hittade vi ingen. Lite annat blev det iaf handlat. Vi avslutade på fiket med lite mat, macka och fika tillsammans. Faster passade på att gosa lite med en vaken och pigg liten E, mysigt värre! Hon är bara så himla gullig (fast hon är lik sin pappa när hon skrattar).
När vi var klara släppte de av mig hemma och jag tog en paus framför tvn ett par timmar. Sen gick jag ner i källaren till mitt skåp. Målade inuti vitrinskåpet så nu är hela alltet grundat minst en gång. Sen passade jag på att grunda trädörrarna en gång till, så nu har jag bara vitrindörren och insidan i skåpen kvar att grunda en gång till och det blir imorgon det. Sen är det dags för två eller tre omgångar med lackfärgen innan det hela är färdigt att flytta upp i lägenheten. Några småsaker är iofs kvar sen. Jag har ju två lådor och fyra hyllplan att grunda och måla också, men det skulle kännas bra att få ta upp skåpet eller iaf vara klar med det innan jag börjar med det.
Nån promenad har jag iaf inte tagit idag. Jag hoppas på bättre väder imorgon så att jag känner för att ta mig ut. Idag har det regnat alldeles för mycket. De hotar iofs med regn imorgon också, men då kanske det känns mer motiverat iaf.
Nu är det dags att titta lite på Lyxfällan innan jag lägger mig och läser lite. Imorgon är det ju jobb tidigt. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar