torsdag 6 maj 2010

Torsdag och veckans alla måsten är avklarade!

Så himla skönt! Jag har äntligen gjort klart alla mina utvecklingssamtal, alla möten denna vecka är avklarade och nu är det bara morgondagens skift kvar innan helgens ledighet väntar. Jag är faktiskt rätt stolt över att jag lyckades med min föresats att göra klart alla samtal på en vecka.
Igår då? Ja, det var en ganska lugn dag. Jag var på vanliga jobbet på förmiddagen och på it på eftermiddagen. Jobb med nya hemsidan stod på programmet. Riktigt kul, den blir så fin.
Sen var det promenaddags, det blev hela 75 minuter. Himla skönt eftersom jag inte var ut nåt i tisdags efter samtalsmaratonet som jag hade. På kvällen var det sen dags för träff med gamla tjejkollegorna. Det var ända sen i december som vi träffades nu, så det blev nästan tre timmar med skratt och allmänt babbel. Och nu har vi redan preliminärbokat en kväll med lite mat senare i vår. Det ska verkligen bli kul!
Så idag då? Jaa, torsdagar är utflyktsdag på jobbet så förmiddagen gick åt till det. Efter lunch tog jag mitt sista samtal och halv fyra gick jag hem, eller rättare sagt cyklade. Tog en sväng på stan och handlade lite grejer på Apoteket, linsvätska och en ny ansiktskräm. Provade krämen när jag kommit hem efter promenaden och duschat och den kändes mycket bättre än min gamla.
Promenaden idag blev 45 minuter lång och det kändes helt lagom. Snart kanske jag kan ha 45 minuter om dagen som mål, hoppas hoppas. Men jag ska iaf ha 30 minuter kvar tills det gått två månader av promenader, sen får jag fundera på nytt.
Och annars då? Jaa, jag funderar en hel del, försöker landa i mina känslor och bara komma ikapp mig själv. Resten av maj ska jag försöka bara vara, inte jobba överdrivet mycket vilket det gärna vill bli i maj annars. Visst, det får gärna vara mycket att göra, men inte så att jag blir stressad. Jag vill så gärna känna att jag vill igen.
Nehej, ska väl ta och bege mig till sängen och kanske somna i tid ikväll. Det blev det inte direkt igår... Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar