söndag 30 maj 2010

Helgens övningar

Jaha, så var det söndag då. Mors dag. Gårdagen blev en slappardag efter fredagens rummel.
Jag kom iväg lite tidigare från jobbet i fredags och tur var väl det. Hann med sånt som jag inte skulle ha hunnit annars. Det fanns också tid för att sticka iväg redan till kl. sex och ta en fördrink med kollegorna på grannbaren. Sen blev det god mat, ett par glas vin och trevlig samvaro. Vi avslutade kvällen med att gå tillbaka till baren och babbla med lite folk. Träffade gamla kollegor och vänner - himla trevligt! Så inte förrän i tvåtiden kom jag hem. Hade lite huvudvärk igår, så går det när man är ut och festar tre gånger om året... Då får man ta lite skallebank dagen efter.
Men jag ägnade dagen åt att virka, slappa och inte så mycket mer. Därför skrev jag heller inget igår, det kändes inte nödvändigt. Hade liksom inget att berätta.
Men idag ska jag strax göra mig iordning för att åka iväg till brorsans sommarstuga och hälsa på. Det var ett tag sen jag var där nu så det ska bli kul att se hur långt de kommit med sin veranda. Sen blir det grillning och fira mors dag lite med vår mamma (ja, brorsans svärmor också). Lite gos med lilla E blir det väl också, om jag får låna henne från mormor och farmor nu när de båda är med... Men jag skriver väl mer ikväll om jag hinner med. Ska ju ta mig ut på en långpromenad idag, det blev ingen igår när jag hade slappdag. Men vecka ser ändå bra ut tycker jag, bara en dag missad. Njut nu av dagen - det ska jag. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar