onsdag 12 maj 2010

Onsdag och veckan är nästan slut

Ja, det är konstigt, men det har känts som fredag hela dagen nästan. Egentligen kanske inte så konstigt eftersom det är helgdag och ledigt imorgon, men jag ska ju ändå jobba på fredag. Men det ska verkligen bli skönt att få en extra dag ledigt, precis vad jag behöver!
Och dagen då? Jaa, jag hade lite sovmorgon, läste lite extra i morse, har så svårt att låta bli Nora Roberts böcker. Jobbade, tog en shoppingrunda på lunchen så jag slapp efter jobbet. Hämtade upp grejerna från PartyLite också. Jobbade sen till fem. Så sen åkte jag direkt hem med alla grejer och packade in dem. La mig i sängen eftersom jag var lite trött. Läste lite mer... Eller rättare sagt, läste ut boken... Tog nästan tre timmar, så inte förrän vid halv nio drog jag ut på min promenad för dagen. Det blev en 45-minuters vända i omväxlande lätt regn och uppehåll. Jag hoppas att morgondagen när de lovat uselt väder inte blir riktigt så illa. Jag skulle vilja gå ut på en riktig långpromenad ett par timmar, men det vill jag inte i spöregn, då fryser jag bara.
Men jag ska iaf måla lite mer på mitt skåp. Ska grundmåla insidan på vitrinet, det enda som inte är grundat en gång. Skulle handla mer grund idag, men den rätta sorten var slut, så det får bli en annan dag. Eller om de har öppet imorgon, så kanske jag åker upp och handlar en liter-burk istället för en halvliters. Jag har ju några fler saker som ska grundas också, men det tänke jag inte på när jag var där.
Nej, dags att skicka ett par mail och sen blir det godnatt för ikväll. Kram och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar